29 Aralık 2013 Pazar

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMININ HEDEFLERİ


Ø  Öğrenme ve öğretme süreçlerini daha verimli bir sistem haline getirmek,
Ø  Eğitim hizmetlerini büyük kitlelere kadar ulaştırmak,
Ø  Bireysel eğitimin gerçekleşmesine ortam sağlamak,
Ø  Eğitim ihtiyaçlarını ve olanaklarını tespit etmek,
Ø  Eğitim kurumlarında uygulama alanları oluşturarak, öğretim programlarını sürekli hale getirmek,
Ø  Çevre faktörlerinin olumsuzluklarını kaldırarak uygun hale getirmek ve kontrol etmek,
Ø  Eğitim programlarını öğrenci yeteneklerine göre geliştirmek ve uyarlamak,
Ø  Öğrencilere bilişim teknolojisi araçlarının etkili kullanımı aracılığıyla sorun çözme, bilgiye ulaşma, bilginin işlenmesi ve sunulması becerilerini kazandırmak ve onlara bu teknolojileri günlük hayatta da etkili bir biçimde kullanabilmelerini sağlamak
gibi hedefleri belirleyip uygulamak, teknoloji kullanımının eğitimdeki yerini almasını kolaylaştıracaktır.





EĞİTİMDE TEKNOLOJİ SORUNLARI


2006'da gerçekleştirilen bir araştırmada okullardaki bilgisayar sayısının yetersizliği, internet bağlantısının yavaşlığı ve çoğu teknolojik kaynağın yabancı dilde olması gibi nedenlerin, eğitim ortamlarına teknolojinin kaynaştırılması sürecini olumsuz yönde etkilediğini bulmuştur. Aynı araştırmada, bu süreçte en çok alt yapı ve personel geliştirme konularında sorun yaşandığı belirlenmiştir. Yine bu araştırmanın ortaya koyduğu bulgulara göre, hizmet-içi eğitimin niteliğinin yeterli olmaması, Bilişim Teknolojileri sınıfı ortamlarının uygun olmaması ve öğretim programı içeriklerinin öğrencilerin gereksinimlerine uygun hazırlanmış olmaması teknolojinin eğitim ortamlarına kaynaştırılması sürecinde yaşanan önemli sorunlardan bazılarıdır. Eğitim ortamlarında teknoloji kullanımı sürecinde belirlenen sorunlardan bazıları şöyledir:
Ø  Teknolojinin etkili biçimde nasıl kullanılacağı konusundaki bilgisizlik,
Ø  Teknolojiyi kullanmak için yeterli zaman ya da kaynağın olmaması,
Ø  Eğitim ortamından kaynaklanan sınırlı kullanım,
Ø  Teknolojinin belirlenen amaçlar dışında kullanılması,
Ø  Öğretmenlerin ve yöneticilerin teknolojiye karşı olumsuz tutumlara sahip olmalarıdır.



OKULLARDA KARŞILAŞILABİLECEK SORUNLAR


·         Okulların temel taşı olan öğretmenlerin kısa sürede “niteliksiz” olarak betimlenmesine, kendilerini kötü hissetmeleri ve işerini yabancılaşmalarına,
·         Okul kaynaklarının, yararlı olduğu kuşkulu olan bilgisayar donanımlarına harcanmasına,
·         İçeriği kontrol edilemeyen bilgilerin okul sınırları içine girmesine ve bunları sınırlamak ve denetlemek için okulların enerjilerinin önemli bir kısmını harcamak zorunda kalmasına,
·         Öğretmenler ve öğrenciler arasındaki yeni bir iletişim biçimi geliştirmenin zorunlu olmasına ve bunun için de yeterli kültür olmaması nedeni ile ilk yıllarda sürekli yan sorunlar ortaya çıkmasına,
·         Okulların teknoloji ürünleri satışı için iyi bir “pazar” olmasından hareketle çeşitli yollarla okullar, öğretmenler, öğrenciler ve velilerin ticari amaçlı piyasa saldırısına maruz kalmalarına ve daha pek çok yan etkiye yol açabilecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder